Luxus borok a Himalája lábától
Hátborzongató magasan, 2200-2600 méteren helyezkednek el az Ao Yun szőlőültetvényei. Már a hely önmagában kuriózum, azonban a márkát nem más, mint a világ legmenőbb luxus brandjeit tömörítő LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) vette szárnyai alá.
Az ültetvények felhőkbe burkolva a Meili hegység közelében helyezkednek el, az Ao Yun ugyanis azt jelenti: “repülés a felhők felett.”
Úgy tűnik, versenytársa akad a legkiválóbb francia boroknak. A Himalája lábainál található kínai Ao Yun szőlőterületen készülő borokkal szeretnék letaszítani a franciákat a trónról.
Bernard Arnault, az LVMH konglomerátumot (Louis Vuitton Moët Hennessy) irányító multimilliárdos évek óta következetesen építi az Ao Yun kínai bormárkát.
Véleménye szerint a benne rejlő fejlődési potenciál hihetetlen, és a Himalája alatt termelt kínai Ao Yun borok néhány éven belül a legjobb francia borok pozícióját is veszélyeztethetik – írja az rp.pl nyomán a Magyarmezőgazdaság.hu.
Bernard Arnault sokat tud a luxus szeszesitalokról. Az általa irányított LVMH portfóliójában olyan neves márkák találhatók, mint a Moët & Chandon és a Dom Perignon pezsgők, valamint a Lengyelországban gyártott Belvedere vodka.
A konszern üzleti stratégiája általában, hogy prémium márkákat vásárol fel, most viszont egy olyan projektet is fejleszt, amelyet a nulláról építenek fel. Ez az Ao Yun – a kínai Yunnan tartományban, a Himalája lábánál található borok márkája.
A megfelelő szőlőterület keresése az Ao Yun számára 2008-ban kezdődött és négy évig tartott. A jelenleg népszerű kínai bortermelő területeket, például a Hszincsiang régiót túl hideg tél és túl meleg nyár jellemzi. Az ország keleti és déli részei túlságosan nedvesnek bizonyultak, és a monszunoknak vannak kitéve. Végül az ideális mikroklímát Yunnan tartomány északi részén, a Mekong folyó mellett találták meg, nem messze Shangri-La városától.