Kínában is hódítanak a Szekszárdi Borvidék borai

A szekszárdi Schieber Pincészet borai előkelő eredményekkel tértek haza Ázsia egyik legfontosabb borversenyéről, az Asia Wine Trophy-n két arany és egy ezüstéremmel is díjazták boraikat. A díj egyben megalapozta a borászat ázsiai piacon való megjelenését is.

Az utóbbi két évtizedben jelentős szereplővé vált a hatalmas ázsiai ország a világ borpiacán. Európán kívül már régóta Kína a magyar bor egyik legnagyobb vásárlója, ráadásul a kínai borigény évről évre meredeken növekszik. Az egész távol-keleten, elsősorban persze Kínában egyre nagyobb figyelemmel fordulnak a vásárlók az elmúlt évtizedekben a bor felé.

Kínában komoly ütemben, évente mintegy 10-15 millió fővel növekszik az a réteg, amely fogyasztási igényeit és anyagi lehetőségeit tekintve már a középosztályhoz sorolható. Ez a hatalmas vevőkör egyre inkább keresi a jó minőségű, európai élelmiszereket, valamint italokat.

A növekvő érdeklődés mögött a nyugati életforma népszerűsége is meghúzódik. A néhány generáció alatt egyre tehetősebbé váló kínai polgárok ugyanis nem csak egyre fizetőképesebbé váltak, a minőség és az ár mellett a divat is mozgatja a vásárlók döntéseit.

A terjedő jóléttel párhuzamosan egyre többre értékelik a tipikusan nyugati élelmiszereket, így az európai stílusú húskészítményeket, az olyan tejtermékeket, mint például a joghurtokat vagy sajtokat, illetve a tésztát.

Ez alól nem jelent kivételt a bor sem, Magyarországon már jelenleg is több olyan komoly borászat van, amely érdemi mennyiségű bort exportál Kínába és más távol-keleti országokba.

Az Asia Wine Trophy-n a Tabu Cabernet Sauvignon és Patina Cabernet Sauvignon borokat arany, míg a Materia 2016-os tételét ezüstéremmel jutalmazták. Az elismerések a Szekszárdi Borvidéken található Schieber Pincészetet is hozzásegíthetik idén ahhoz, hogy a kínai piacon jelenjen meg tételeivel, hiszen a a világszerte jegyzett borászati kiállítás eredményeire odafigyelnek a kínai beszerzők.

Forrás: Schieber Pincészet

Forrás: Schieber Pincészet

Schieber Anita, a pincészet tulajdonosa kiemelte, az említett borversenyen való sikeres szereplés előrelépést jelentett a pincészetük számára a kínai piacon, amely üzletileg és szakmailag is kiemelkedő sikernek értékelhető. Az ázsiai ország viszonylag új szereplőnek számít a borpiacon, azonban Kína nem csupán dinamikusan növekvő, hanem igényeiben és elvárásaiban is nagyon gyorsan fejlődő piac. Schieber Anita elmondta, szakértőik és vásárlóik egyaránt egyre jobb érzékkel választanak a globális kínálatból, a mindinkább borértő kínaiak pedig maguk is borászkodni kezdenek.

Forrás: Schieber Pincészet

Forrás: novekedes.hu

Kövess minket Instagramon!

Kövesd Instagram oldalunk a legfrissebb fotós tartalmakért!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No feed found.

Please go to the Instagram Feed settings page to create a feed.